lørdag den 30. marts 2013

Træning 30 marts 2013

Fysisk: kl. 12.00, 39 km (Lang tur inkl. MP)
Generelt: Så var det blevet tid til den tur, jeg lidt har gået og frygtet i ugens løb.... ikke pågrund af min form - men mere pga "helbredet" som har skrantet i ugens løb. Men i løbet af igår begyndte jeg at få det bedre... og ikke mindst en god nats søvn fik taget det sidste - så jeg var frisk og klar da jeg vågnede her til morgen.
Jeg kørte ned til centeret i midtbyen og startede ud der fra som jeg "plejer" på mine langture når jeg skal løbe dem alene.... Jeg "opvarmede" 25,2 km omkring Åbrinken og Brabrandsøen i snit 4.11 m/km inden jeg nappede de sidste 13,8 km på bånd. Løb bevist lidt langsommere på den udendørs del end jeg plejer, dette var for at spare kroppen lidt i forhold til ugens optakt samt for at være frisk til at løbe marathon pace i slutningen. De første 25 km gik rigtig fint omkring brabrand søen.... men løb egentlig også bare og "hyggede" mig, nød naturen og det lækre løbevejr. Herefter var det blevet tid til at hamre på båndet, jeg løb her 13,8 km inkl. 2 x 5 km i marathon pace (3.28 m/km), de blev løbet henholdsvis fra 26 - 31 km og igen fra 32 - 37 km.
Skulle egentlig kun have løbet 37 km i dag udfra mit træningsprogram - men var simpelthen så godt løbende og havde masser af overskud hele vejen igennem, så besluttede at nappe et par kilometer mere så jeg kom på 39 i alt, Har aldrig i mit liv haft så langt et trænings pas før... men håber det betaler sig lidt af om 3 uger i Hamborg :-) Alt i alt en hamrende fed og god trænings dag - som i den grad har fået moralen til at stige betragtelig, oven på 3-4 dage hvor jeg har hængt lidt i bremsen og med mulen.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar