torsdag den 23. august 2012

5 x 5 km DHL stafet 23. august 2012

Fysisk: kl. 18.30. 27 km (DHL stafet)
Generelt: Så blev ugens langtur logget i trænings dagbogen, det blev i alt til 27 km heraf 2 km opvarmning. og resten af kilometerne blev løbet som 5x5 km til DHL. Jeg løb alle turene selv, da vores hold fra arbejde var ramt af seriøst mandefald og derfor blev aflyst. Så besluttede altså at løbe den alene som rigtig god marathon træning. Mit samlede snit for de 25 km blev i følge mit eget ur 3.45 m/km.... den officielle tid er lidt langsommere da det var et være virvar at kommer igennem skiftezonen. jeg skulle helt ud fra mål området også ind igen.... mit bud er at det har kostet omkring 20-30 sekunder pr skift. Havde planlagt at ville løbe de første 3 ture i noget som mindede om mit marathon pace på 3.35 m/km og så ellers ta det roligt på de sidste par runder. det gik dog ikke helt som planlagt - da jeg på første tur allerede kunne mærke benene var en anelse tunge. så bortset fra første runde, som blev løbet for hurtig (Blev grebet af stemningen) Generelt var det bare ikke et særlig stabilt tempo jeg fandt ind i - da det næsten var umuligt at finde en god rytme. blev konstant afbrudt af Skiftezone, Bakker, Nedløb og ikke mindst Zik Zak løb blandt alle de andre løbere..... men ellers gik det ok, dog måske lige bortset fra den sidste, hvor jeg var godt og grundig færdig..... Den lange bakke og i særdeleshed det lange nedløb efterfølgende trækker virkelig tænder ud i det lange løb, mine for lår var total færdig til sidst!!! Generelt har det været en super marathon træning i dag, som nok kommer til at koste et par dages resitutions træning.... idet den var rimelig hård for benene, nok også mere end jeg havde forventet den ville være. men det går nok.... rolig træning fredag og lørdag, så går det nok alt sammen :-) Eneste minus ved at skulle løbe alle turene selv, var at det kostede på "hyggen" med kollegaerne ved et sådan arrangement.... så det var lidt træls! det gjord det heller ikke bedre at jeg skulle skynde mig på nattevagt efterfølgende. I fremtiden løber jeg nok ikke alle turene selv igen - da selskabet og det sociale burde være i højsædet til sådan et arrangement.... Nåede dog påtrods af stress og løb stadig, at få hilst på lidt kollega, trænings knejterne fra 1900' som stillede op for InSport i dagens anledning, et par venner som var ude og heppe, og ja selv Jesper Faurschou (DK's OL marathon deltager) fik jeg lige hilst og udvekslet en kort bemærkning med ude på ruten.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar