tirsdag den 14. august 2012

ABC 5000 meter Banestævne Århus stadion

Fysisk: kl. 19.30, 15 km (5000 meter konkurrence)
Generelt: Så var det endelig blevet konkurrence tid igen - dog kun som en del af min træning, så det var altså uden at trappe ned. Har siden jeg løb 16.01 i vinters til Danisco cup, haft som mål at jeg skulle sub 16.... har dog ikke haft mulighed for at finde et passende løb/stævne før end i dag. Nicolaj Jacobsen min trænings buddy skulle også løbe i dag ligeledes med sub 16 planer, han havde lavet en aftale med Simon Foss fra AGF atletik om, at han skulle løbe pace for os i tempo 3.10 pr km. Simon Trak os fint rundt på de første 3000 meter, dog et par sekunder for langsomt - men betydningen af at kunne ligge i læ af ham, skal man bestemt ikke undervurdere, er sikker på hans pace var med til at ligge grunden til at jeg selv fik et rigtig godt veldisponeret løb. så stor tak til ham - fedt at man kan hjælpe hinanden på tværs af klubber. det lykkedes mig at holde tempoet de sidste 2000 meter så jeg kom ind i tiden 15:54:27 Altså ny personlig bedste. Dagens ABC stævne var ligeledes min "Voksen" debut på bane, har vist en par løb i de spæde barneår på mit CV.... Jeg synes det er virkelig fedt at løbe på bane og må nok indrømme at jeg er blevet lidt bidt af det, så det kunne være det skulle indgå som en større del af målsætningerne til næste år. Næste stævne er d. 5 september - og hvis ellers min vagtplan passer med det, løber jeg nok endnu en form tester der på 5000 meter, hvis feltet/pacet er til det. Men ellers er det jo marathon som er det helt store mål her i efteråret.... så det er der min træning vil være rettet mod - men de her testløb undervejs er bare super gode...!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar