lørdag den 31. august 2013

Træning 31. august 2013

Fysisk: kl. 12.30, 38 km (Langtur inkl. MP)
Generelt: Bum karl...... så kom den sidste lange langtur i benene inden september måneds konkurrencer, havde ikke lige frem set frem til dette pas og havde frygtet det lidt her i ugen op til.... men da jeg kom i gang var det absolute ikke benene som var problemet - nærmere psyken som nok havde gået og spillet et puds. Jeg var ganske ganske fint løbende i dag, på trods af et par hård uger rent mængde mæssigt. Det blæste en hel del i dag - men formåede alligevel at holde 4.03 m/km på de første 30 kilometer, som blev løbet på må og få i Århus omkring stadion, tangkroen, marselisskoven, brabrandsøen mm. Efter de 30 kilometer skiftede jeg sko til mine Adizero Boston som jeg plejer at træne tempo i dag, hvorefter jeg nappede de sidste 8 km på bånd, herunder indlagde jeg 5 km marathon pace (3.29 m/km) fra kilometer 31,5 - 36,5 km.
Jeg var ualmindelig godt løbende i dag - og gik ikke det der ligner kold på noget tidspunkt - så det var altså en stor succes oplevelse i dag, nu skal jeg blot have omkring 15-20 km i benene i morgen fordelt på et par rolige træningspas - så kan jeg med rette sige, at jeg går ind i nedtrapningsperioden med optimismen i behold, oven på en 10 ugers god og vellykket specifik marathon trænings periode. Formen er i top..... og glæder mig til at skyde den af til DM ½ på næste søndag og ikke mindst i Odense den 22. september.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar