søndag den 31. august 2014

Træning 31. august 2014

Fysisk: Kl. 11.20, 15 km (Marselisløbet)
Generelt:  Ugens sidste pas var henlagt til Marselisløbet 6 km, et løb jeg ikke har løbet i efterhånden mange år. Planen var at bruge dagens løb som ugens tempo pas.... men ellers bare give den gas og se hvad benene havde at skyde med oven på en MEGET MEGET hård trænings uge som har budt på 205 km med 2 interval pas og en alvorlig lang langtur. Havde ikke de store forventninger om at vinde eller noget - da jeg udemærket godt vist at jeg manglede det sidste overskud for at løbe rigtig hurtigt.... sammenholdt med at Marselisløbet plejer at være ganske godt velbesøgt med gode løbere. Starten gik og lyn hurtigt var Michael Nielsen fra Sparta væk - med Aladdin lige i hælene..... Jeg selv lå sammen med Jens Søndergaard en 1500 meter løber fra AGF, Vi skiftedes lidt til at føre an... men primært var det jeg, som tog det store læs i at få hentet Aladdin, hvilket lykkedes efter 3,5 km. herefter lå vi os tre sammen en marathon løber med en 800 meter og 1500 sprinter på hjul :-) Viste udemærket godt, at hvis jeg skulle slå dem skulle det være langt fra mål de skulle sættes.... da de er alt for hurtige på de sidste par hundrede meter. Prøvede også 2-3 gange at rykke - dog uden held.... så måtte ganske som forventet trække det korteste strå på de sidste 7-800 meter. Men er ikke i tvivl om at havde jeg haft lidt mere overskud og kunne bide ordentlig fra mig på nogle lidt længere ryk havde jeg også slået dem, i hvert fald Alladin som faktisk faldt kortvarigt fra på mit tredje tempo ryk. Men alt i alt et fedt løb at være med til igen efter nogle års fravær - og jeg fik det jeg kom efter, en god tempo tur i tempo 3.15 m/km, hvilket jeg er godt tilfreds med på en lettere kuperet rute og oven på en god hård trænings uge som er kørt perfekt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar