tirsdag den 14. juni 2011

træning 14. Juni 2011

Fysisk: kl 17.00, 12 km på dagen (mængde løb inkl. bakkesprinter)

Generelt: Dagens træning blev løbet i Riskoven, da jeg skulle bruge en kort men seriøs bakke, til mine bakkesprinter, hvilket der jo er et par stykker af derinde. Opvarmede ca 7 km, hvorefter den stod på 10 x 50 meter bakkesprinter med fuld smæk på, og et par minutters pause imellem. Modsat tidligere bakkesprinter, vil jeg denne gang prøve at sætte distancen lidt ned på dem, og istedet fokusere på "løbe stilen" herunder høje knæløft, eksplosivt afsæt og generelt forfods løb.... Bakkesprinterne gik rigtig godt, og er sikker på, at jeg med sådan et par ugentlige sæt den næste måneds tid nok skal blive godt løbende og skabe en god baggrund, for at få endnu mere fart på mine Vo2 max intervaller end tidligere, plus det giver en fantastisk styrke og robusthed i musklerne, sener og ledene generelt. Afsluttede passet med at løbe de ca. 4,5 km hjem til Skejby.... alt i alt en god træning, og mærkede ingenting til mine underben, så de havde vist bare godt af en god lang nattesøvn.......

Ellers kan jeg da lige nævne, at der kom en lille tidlig julegave ind af brevsprækken i dag :-) :-) et par nye lækre Supernova glide 3 mængde træningssko..... Så nu er garderoben oppe på hele 6 par, hehehe.... dog nogle mere slidte end andre :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar