mandag den 29. august 2011

Træning 29. August 2011

Fysisk: kl. 09.30, 12 km på dagen (Marathon pace)
Generelt: Dagens pas blev løbet fra morgenstunden på bånd, var lidt nervøs for mit knæ inden jeg gik igang, da jeg de sidste par dage har haft ondt i det. Måtte blandt andet "aflyse" gårsdagens langtur på 33 km da jeg vurderede det nok var det bedste. Da jeg først kom igang gik det rigtig fint i dag - og mærkede faktisk ikke noget til mit knæ, så mon ikke det havde godt af en dags hvile. Hvis det ellers fortsætter sådan regner jeg med at lægge 6 - 8 km ekstra på min mellemlange tur onsdag, for at kompensere lidt for den manglende tur i går. ellers fin træning i dag hvor jeg fik løbet 12 km med indlagte 8 km i marathon pace.

4 kommentarer:

  1. Hej Klaus!

    Tak for dit gode svar sidst jeg skrev til dig - og godt at høre knæet makkede ret idag :)
    Jeg har selv lige haft et knæ, der ikke ville makke ret, så kender godt til frustrationerne. Men efter 34km i weekenden, så har der ik umiddelbart været problemer.
    Held og lykke med at nå 1.14 på søndag :)

    Maia.

    SvarSlet
  2. Hej Maia.
    Velbekomme og tak skal du have :-) Altid dejligt med lidt respons på sin blog.....
    Ja det er frygtelig frustrerene, men tror heldigvis ikke det er så slemt, en dags hvile har i hvert fald gjordt underværker, så hvis jeg er lidt forsigtig her de sidste par uger af nedtrapningen går det forhåbentligt. Hvad har du selv af løb forude, hvis du har løbet 34K i weekenden må det vil næsten være Berlin eller Odense?
    mvh
    Klaus

    SvarSlet
  3. Hej Klaus!

    Jeg løb i Odense sidste år, så denne gang tager jeg til Berlin - og er selvsagt meget spændt, idet alle siger det er et suverænt løb at deltage i. Gennemførelsen er jeg ik bange for efter weekendens tur - spændingen ligger i tiden :)
    Efter jeg løb i København her i foråret snakkede jeg med flere andre løbere, der sagde, at Berlin er en meget flad rute sammenlignet med København - så det ville da passe mig glimrende eftersom jeg synes ruten i København var forholdsvis flad..

    SvarSlet
  4. Så løb vi jo samme sted sidste år :-) Kan godt forstå du vælger at tage til Berlin, hvis du ikke har prøvet at løbe i Tyskland før.... jeg løb der nede i 2009, og det var helt fantastisk, bortset fra tiden :-( Men ja Berlin er flad som en pandekage ligesom kbh, Hamborg, Odense og de fleste andre storby marathon... den store forskel ligger i opbakningen og stemningen på ruten - det er HELT VILDT fedt der nede i Tyskland. hvis du skal løbe igen til foråret kan jeg helt klart anbefale Hamborg frem for Kbh. der er ca lige langt hvis man altså komemr fra jylland - men stemningen og afviklingen af løbet er bare meget bedre og meget større. Hvad satser du på af tid der nede så?

    SvarSlet