søndag den 13. marts 2011

Træning 13. Marts 2011

Fysisk: kl. 11.00, 12 km på dagen (Århus løbet konkurrence 10 km og 2 km opv.)

Århus løbet: Dagens træning var henlagt til århus løbet, som bød på 10 km og for mit vedkommende årets første konkurrence. Havde på forhånden ingen planer om rekorder, konkurrencen var mere en form tester for, at bestemme den nærmeste fremtids trænings hastigheder. Men som så ofte før gir Race skoene vinger :-) de 10 km blev løbet på 34.19 og var således en forbedring af min hidtil personlig bedste med 1.16 som blev løbet på samme tid sidste år.
Var godt klar over at jeg havde flyttet mig, men havde virkelig ikke forventet at det var så meget da de seneste 3 måneder har budt på masser af tung træning og absolut ingen Vo2 max træning...... men en stor aerob base skaber jo åbenbart resultater som de kloge siger, så det var sku rart at mærke det på egen krop. Selve løbet gik rigtig godt og var perfekt disponeret, jeg løb stort set de sidste 9 km for mig selv, de første 5 km blev rundet i 17.07 og de sidste i 17.15 så det kunne næsten ikke være bedre..... de 10 km blev i øvrigt løbet med et gns på 3.26 pr km (17,5 kmt).

Generelt: Ugen har sammenlagt budt på 112 km, 4 kvalitets pas og en enkelt konkurrence.... En super super uge, og opstarten med Vo2 max træning er gået rigtig godt.... ingen skavanker af nogen art, så det bliver spændende at sparke hastigheden yderelig i vejret i næste uge. Ugen blev som sagt afsluttet med en perfekt konkurrence og ny PR. kan bare ikke lade hver med at tænke på hvilken tid jeg kunne have opnået hvis jeg ikke havde haft en så hård trænings uge og istedet havde trappet ned til løbet..... Men det må være hen i det uvisse eftersom mine prioriteter ligger på marathon distancen. men et løb som det i dag giver virkelig blod på tanden efter mere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar