mandag den 7. marts 2011

Træning 7. Marts 2011

Fysisk: kl. 22.45, 12 km på dagen (6 x 1000 meter Vo2 max intervaller)

Generelt: Dagens pas blev løbet efter 15 timers arbejde, på et splinter nyt løbebånd i mit træningscenter.... har længe efterspurgt et løbebånd som kunne trække op til mere end 16 kmt. så man rent faktisk ville kunne bruge det til interval træning og hård tempo ture. og wupti wupti..... i dag var det der :-) sikke en tidlig julegave.....

skulle efter planen løbe 6 x 1000 meter plus 4 km opvarmning og 1 km ned jog. De 6 intervaller blev alle løbet med 18 kmt svarende til 3.20 m/km hvor imellem der var 2 minutters rolig jog med 12 kmt. de 6 intervaller blev løbet med stort stort overskud trods det var årets første egentlige interval pas og umiddelbart efter en hård druk skiferie :-) så det tegner rigtig rigtig godt for de næste par måneder.... er godt klar over det er nemmere at holde tempo på et løbebånd - men er dog stadig optimistisk, og forventer at jeg i løbet af et par måneder vil kunne presse tiderne ned omkring et snit på 3.05 m/km på ligende interval serier......

Alt i alt et fedt træningspas.... skrev igår at jeg hader Vo2 max træning - og det gør jeg bestemt også - men de føles bestemt nemmere og mere overskuelige når man napper dem på bånd, så indtil vejret bliver et par grader varmere napper jeg dem i hvert fald indendøre :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar