onsdag den 1. oktober 2014

DM Marathon 28. september 2014

Officelt Danmarks 2. bedste marathon løber :-)

Fysisk: 42,2 km (Konkurrence)
Generelt: Bum karl...... så fik jeg den individuelle DM medalje jeg har drømt lidt søde tanke om siden jeg blev nummer 4 på DM for marathon for nogle år siden, hvor jeg tabte med nogle sølle få sekunder. Så har altså længe haft dette løb for øje og har faktisk siden starten af året planlagt min sæson mod dette - hvilket også var en af grundene til at jeg ikke løb marathon i foråret - da jeg i såfald ville risikere at skulle kører på lavt blus helt frem til en gang i juni. Istedet kunne jeg strukturere min træning så jeg fik 4-5 måneders forberedelse, hvor jeg specifikt kunne træne mod marathon og intet andet!!!
Træningen har kørt perfekt og tror faktisk at jeg er i mit livs form lige pt..... Så jeg var top klar på startstregen i Odense, hvor jeg på forhånd anså mig selv som værene kæmpe favorit til at nuppe anden pladsen efter en endnu større favorit til første pladsen i Henrik Them. den eneste jeg anså som en trussel mod en anden pladsen var en dicideret "dårlig dag" også Rene Nielsen fra Skive som jeg viste havde en sub 2.30 tid i sig på en optimal dag, da jeg havde stalket hans endomondo profil lidt op til løbet.
Selve løbet gik egentlig som jeg havde håbet, det lykkedes mig at finde lidt læ på første runde af nogle halvmarathon løbere, så jeg slap for at "arbejde" selv.... ved ikke lige hvem pågældende var men han trak mig helt frem til kilometer 18 hvor han går lidt ned i kadance - herfra var der kun en vej.... og det var ganz aleine de sidste 24 km. Det gik egentlig ok med at holde tempoet... havde lige en mindre krise ved 34-35 km hvor jeg taber en del tid og lige så på kilometer 40 hvor der kommer en laaaaang bakke. Men ellers kommer jeg nogenlunde igennem anden halvdel og taber kun et minuts tid. I det stor hele var det en rigtig fed løbs oplevelse idet jeg løb med overskud stortset hele vejen.... altså lige bortset fra en mindre krise, som dog blev afhjulpet af væskedepotet ved 35 hvor jeg fik noget af min Nutrixxion endurance XX-force drik.... Den er altså FUCKING GOD - og sparker virkelig røv!!!! Ikke så meget mere at berette om selve løbet... tiden på 2.28.15 er jeg glad for idet, at det var ny PR - men så er jeg heller ikke mere tilfreds med den.... føler ikke rigtig at den afspejler den form jeg er i, jeg ved jeg er i form til en væsentlig hurtigere tid.... og er ikk et sekund i tvivl om, at havde jeg løbet i Berlin var den også blevet bedre. Men sådan er det... Den her gang valgte jeg at løbe efter min drøm om en individuel DM medalje, og det koster bare på tiden at løbe "alene" i Odense på en ikke lige så hurtig rute som Berlin etc. Men når det er sagt så er jeg MEGA STOLT over min medalje!!!!! Herfra skal der i øvrigt lyde et lige så stort tillykke til Både Them og Rene for både Bronze og Guld, havde fornøjelsen af at snakke en del med Them da vi stod og ventede på præmie overrækkelsen. og selvfølgelig også stort tillykke til alle de andre DM medalje tagere i henholdsvis hold og aldersklasser. 
Herudover føler jeg også lige at jeg vil fortælle jer alle sammen hvor fantastisk en kæreste jeg har!!!!! Shit hvor er hun tålmodig og fantastisk..... hun har tilside sat hende selv og hendes behov de sidste par måneder - for at jeg kunne fokusere og koncentrere mig om at gøre det så godt som overhovedet muligt her i søndags. Hun har levet af "grøntsager og kylling" i uanede mængder når vi har været sammen og undladt at spise usundt osv osv osv osv for at jeg kunne holde en god marathon kampvægt.....  og herudover så er det bare pisse fedt, at hun gider tage med og stå og heppe på sidelinien, som hun gjord i søndags sammen med hendes to drenge, hvor vi havde en rigtig hyggelig og sjov dag i Odense og efterfølgene hjemme i Skejby :-) 







     

2 kommentarer:

  1. Tillyke med det, Klaus - det er simpelthen så godt gået (løbet)! Og fedt med den store opbakning på hjemmefronten, den må man bestemt ikke undervurdere :)

    Maia.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Maia :-) Nej den må man bestemt ikke undervurdere.... det betyder sindsygt meget, at hun bakker op om det, selvom jeg tror hun synes det er lidt "træls" engang imellem ;-/

    Jeg skal forresten løbe Grenå 6 timers løb her i november - bare såååån lidt for sjov skyld og narestreger og for at have lidt at træne hen mod de næste 6-7 uger. var det ikke det du løb i sin tid????

    SvarSlet