søndag den 19. oktober 2014

Vejle Ådal halvmartahon 2014

Fysisk: Kl. 14.00, 24 km (konkurrence)
Generelt: Tog hertil eftermiddag et smut til Vejle for at deltage i Vejle Ådal halvmarathon. Viste på forhånd intet om hvem som stillede op af hurtige løbere udover min klubkammerat Ulrik Heitmann.... Så havde ingen anelse om, eller for den sags skyld lagt nogle tidsmæssige mål eller planer, hvilket også hang sammen med at jeg ikke viste vor frisk benene var efter, at jeg havde været ude på min ultra tur i onsdags. Så jeg tog altså til Vejle med intentioner om blot at lade dagen og feltet bestemme hvor hurtig der skulle løbes. Heitmann var væk fra starten af og herefter fandt jeg hurtigt ind i et samarbejde med en Esbjerg løber og Mads Karlson fra AGF. Var ikke i tvivl om at jeg nok var den som havde mest i motoren - hvilket kilometer tiderne også indikerede.... de var hurtigst når jeg trak. Mads havde et styrt omkring 13 kilometer og faldt herefter hurtigt fra. Esbjerg løberen gjord det overraskenede godt og hang fint på helt frem til kilometer 17 efter at vi i fire kilometer havde løbet 3.20 tempo. Herefter kom der en lille stigning hvor jeg øgede farten en smugle mere - hvorefter han endelig faldt fra...... Jeg bippede ind i målet i 1.11.27 (3.23 m/km) på en sikker anden plads efter Heitmann som endnu engang var en klasse over alle andre. Jeg er ok tilfreds med tiden, da vi langt fra hamrede hele vejen - eftersom tempoet faldt når jeg lod de andre ligge forrest de første 12-13 kilometer, herefter fik den lidt mere gas og specielt de sidste 3-4 kilometer fik den gas. Alt i alt et super fint løb hvor jeg følte mig godt løbene.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar