søndag den 28. juli 2013

DM 5000 meter i Aalborg 28. juli 2013

Fysisk: kl. 15.00, 12 km (Konkurrence)
Generelt: Dagen startede fra Århus kl. 11.00 hvor fars røde dyt kørte Nord på mod Aalborg og Skovdalen stadion.... bilen var udover jeg selv fyldt med et par topløbere, skadede topløber og ellers en helt masse selvtillid. Nærmere betegnet klub kammeraterne Morten Fransen og Andreas Bueno og herudover OL deltager på 800 meter Andreas Bube som var det skadede islæt på turen.
Vejret for dagens konkurrence var vind mæssigt rigtig rigtig godt, og skyerne gjord at solen ikke kunne brænde os af - Men F... i en i h....... Det var lummert og varmt - var næsten klar over det ville blive tungt i dag, og frygtelig hårdt at skulle leve op til mine egne forventninger, om en tid omkring 15.30 minut, som burde være realistisk udfra den træning jeg har haft på det seneste.
Herudover blev et par løbere rykket op i A-heatet pga afbud.... Løbere på mit eget niveau som også burde kunne løbe omkring samme tid, nærmere betegnet en aalborg løber også Niels Peter Nielsen fra Sparta. Så det var lidt træls da det ville have gjordt chancerne for succes større hvis vi kunne have arbejdet sammen. men istedet kom jeg til at løbe i en mindre gruppe sammen med Mads Karlsson og Morten Marinussen, tempoet her var dog lidt langsommere end planlagt nemlig omkring 1.15-1,16 pr omgang, jeg kunne selvfølgelig bare være gået frem og sat tempoet selv.... men faktum i dag var at jeg ikke havde benene og, at jeg led lidt i varmen. så med det inmente burde jeg være tilfreds med tiden 15.51.... hvilket er ny PR med 3 sekunder. Men det er jeg ikke - hvilket nok ligger til grunde i at jeg havde sat forventningerne væsentlig højere. Men bortset fra det så var det min debut til et DM stævne på bane og det var en ganske fed oplevelse i sig selv at være med til.... :-) Så må vi se om jeg ikke kan få et noget bedre løb om 14 dage til DM. 10.000 meter i Allerød hvor runderne doubles op til 25 styk..... Tror det bliver ikke bare fysisk hårdt men også Psykisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar