mandag den 29. juli 2013

Træning 29. juli 2013

Middag
Fysisk: kl. 13.00, 18.5 km (Varighedsløb)
Generelt: Dagens første træning blev løbet lige midt i eftermiddags varmen.... smed trøjen og flashede mager overkrop så den kunne få lidt sol :-) Startede lidt tungt ud.... skulle vist lige have løbet gårsdagens konkurrence ud af stængerne - men herefter kørte det fint og jeg fik skruet tempoet en anelse op på den sidste halvdel, så det samlede snit for turen blev 3.59 m/km. Turen blev futtet omkring Egå engsø og ind langs vandet ved Risskov, hvor jeg blandt andet mødte en cyklende Andreas Bueno ved den permenente, så fik kortvarigt selskab på turen. Fin træning.....
Aften
Fysisk: kl. 20.45, 16.5 km (varighedsløb)
Generelt: Dagens andet pas blev løbet her sidst på aftenen, planen var 12 km men nappede lige lidt ekstre da det kørte rigtig godt, plus jeg lige kunne komme lidt i plus i forhold til mængden resten af ugen. Turen blev snittet i 4.08 m/km og bringer dagens samlet mængde op på 35 km...... altså en trænings dag i bedste marathon stil. I morgen tager jeg hul på næste periode af mit special program fremmod marathon i September..... De sidste 5 uger har fokus været rettet mod min maksimale iltoptagelse på mine interval pas, fra og med i morgen bliver fokus min mælkesyre tærskel grænse.... hvilket betyder tempoet sættes en anelse ned og længden modsat op på mine intervaller :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar