fredag den 25. marts 2016

Træning 25. marts 2016


Fysisk: Kl. 08.20, 32 km (MP langtur)
Generelt: Dagens eneste og den sidste rigtige trænings langtur inden Hamborg marathon er netop blevet overstået. Som jeg har gjort de seneste gange jeg har trænet til marathon, så løber jeg en langtur på et par og tredive kilometer 3 uger før race med en indlagt "halvmarathon" i mit marathon pace. Holdte en halv hvile dag i går for at få acchilesenen nogenlunde oven på til i dag..... dette var lykkedes og senen var ikke generende i dag, udover en lille smugle ømhed de første 5-6 kilometer. men mon ikke den er træls i morgen oven på dette pas. Efter opvarmning de første 10 km i snit 4.25 m/km, øgede jeg farten på båndet til 3.20 m/km, hvilket jeg holdte 21 km inden jeg sluttede af med en rolig sidste kilometer som afjog. Tempoet på de 3.20 på bånd, svare nok nogenlunde til et MP udenfor på omkring 3.22-3.23 siger min egen erfaring i hvert fald. Var generelt ganske ok løbende i dag - men var godt ristet til sidst da jeg var lidt tom for energi. løb passet uden at have fået morgenmad - og tilmed har jeg de seneste 3-4 dage på jobs levet af salat, grøntsager og kød.... er nemlig ved at trimme kroppen lidt, så den står altså på knap så mange kulhydrater i kosten udover mine faste havregryn til morgenmad, altså lige bortset fra i dag :-) Så uden tvivl det har betydet en del for energi niveauet på dagens pas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar