mandag den 7. marts 2016

Træning 23 feb. - 6 marts

Onsdag 24/2: 11 km (8 km tempo i 3.12 m/km) + 60 minutters crosstriner
Torsdag 25/2: 7,5 km (varighedsløb)
Mandag 29/2: 8 km i 4.22 m/km
Tirsdag 1/3: 12 km i 4.19 m/km
Onsdag 2/3: 10 km i 4.30 m/km
Onsdag 2/3: 16 km i 4.16 m/km (5 km let tempo)
Torsdag 3/3: 10 km i 5.11 m/km
Fredag 4/3: 10 km i 4.46 m/km
Fredag 4/3: 12 km i 4.12 m/km (5 km let tempo)
Lørdag 5/3: 13 km i 4.08 m/km
Søndag 6/3: 21 km i 3.53 ( 6 km interval)


En samlet update for uge 8 og 9, Blev skadet i min højre fod/underben i løbet af uge 7, en skade som ikke blev bedre med nedsat træning og aflastning på crosstrainer, Så efter svær overvejelser holdte jeg 4 dages total løbefri, dette hjalp betragtelig men resulterede i en meget skidt uge 8 rent trænings mæssigt. Uge 9 var langt langt bedre.... da pausen havde gjort godt for bentøjet samt, at jeg skulle på skiferie med familien hvor min svoger kunne give mig lidt massage til benet (han har en kvart fys uddannelse) Det hjalp virkelig.... så uge 9 stod på en helt masse skiløb og samlet 110 km løb herunder med et godt interval pas efter hjemkomsten søndag, fik kun løbet 2 korte lette tempoture i Norge, da føret mildest talt var elendigt, kunne kun finde nogle veje/cykelstier som var belagt med sne og is... så alt træning forgik i noget der mest af alt var lige så glat som brunsæbe. Men samlet set en tilfredsstillende uge, hvor jeg fik nogle kilometer i benene og ikke mindst er kommet skadesfri hjem 7-9-13 :-) Så nu er jeg klar til at give den gas igen så jeg forhåbentlig kan blive skarp til Berlin halv og Hamborg marathon. DM 10 km på lørdag har jeg sat ambitionerne lidt ned for.... da min iltoptagelse har lidt et knæk her de sidste 14 dage hvor jeg ikke rigtig har fået trænet noget fart.... så tager det vist bare som det kommer - og så må vi se om jeg kan løbe en ny PR hjem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar