torsdag den 4. december 2014

Træning 4. december 2014

Fysisk: Kl. 12.30, 11 km (varighedsløb)
Generelt: Dagens eneste pas blev løbet her over middag, grundet vagter det ene og andet sted har jeg ikke haft så meget tid til træning i dag. kunne faktisk kun lige klemme 45 minutter ind da jeg jeg har haft nattevagt i nat og skulle møde på arbejde kl 14 ved de unge banditter inden jeg skal direkte videre på nattevagt igen i aften ude i spjældet..... It's hard to be a working running mannnnn :-) De 11 km blev løbet på båndet i et tempo startene i 4.40 og sluttene i 4.00 m/km, samlet set endte snittet i omring 4.12 m/km. udemærket pas.....

2 kommentarer:

  1. Hej Klaus. Jeg følger dig jævnligt her på bloggen, og det er både spændende og motiverende for en helt almindelig dødelig 1900-løber at læse om, hvordan du får hamret noget træning i gennem :-) Jeg er lidt nysgerrig efter, hvordan du stykker sådan en 45 min.-træning på bånd sammen, når du starter ud i 4.40 og slutter i 4.00 min./km. Hvor ofte skruer du ned for tempoet og hvor meget af gangen?

    Bedste hilsner
    Kristian Martin Søndergaard

    SvarSlet
  2. Hej Kristian.....
    Fedt at du følger med i min træning her på bloggen - og lige som du synes det er spændende og motiverende, synes jeg det samme når jeg får respons på det jeg skriver :-) Finder ligeledes en god motivation i at skulle logge, skrive, føre dagbog eller hvad man nu kan kalde det hver gang jeg kommer hjem fra et trænings pas. Så det kan kun anbefales... om man så vil gøre det offentligt kan man jo selv bestemme. Med hensyn til dit spørgsmål..... så skruer jeg ca op for farten for hver 500 til 1000 meter (bare såååån lidt som jeg nu lyster) skruer stilel og roligt op for farten med omkring 0,2 - 0,4 kmt pr ovennævnte distancer. Tit og ofte gør jeg det fordi jeg starter yderst roligt ud for lige at få gang i benene i et roligt tempo de første par kilometer. lige så ofte hvis benene er i top starter jeg bare ud i samme tempo som jeg slutter. et af de pas du spørg ind til er typisk bare sååån et mellem dags pas - hvor det for mig bare handler om at få nogle kilometer i benene. så om mit samlede snit på passet hedder 4.10 eller 4.25 m/km betyder INTET - handler bare om at få nogle kilometer i benene... også lytter jeg egentlig bare til kroppen om hvor hurtig den giver mig lov til at løbe dem. Håber det giver mening :-)

    SvarSlet